vineri, 30 aprilie 2010

Fuego

Numele lui real e Paul Ciprian Surugiu, s-a născut în data de 23 august 1976 la Turda şi este cântăreţ de muzică uşoară, dar prestează şi muzică populară şi colinde, când e cazul. Cu faţa lui blajină, de om nevinovat, nici nu putea să cânte altceva. Numele din buletin nu prea l-a ajutat, aşa că a trebuit să-şi aleagă un nume de scenă. Metoda folosită a fost una foarte originală: a amestecat 50 de bilete cu cuvinte din dicţionarul spaniol-român, din care a extras unul. S-a nimerit să fie "Fuego". Şi aşa i-a rămas numele.

Odată, când mă întorceam din Braşov, am avut ghinionul să dau peste o familie de fani ai lui Fuego. M-am urcat în maşină, fără să ştiu ce mă aşteaptă. Bărbatul, care era evident sub papuc, conducea fără să scoată o vorbă. Fata stătea cuminte în spate, lângă mine, îmbrăcată într-un costum popular. Femeia, însă, a ţinut să-mi arate cât de important e Fuego pentru familia lor. Mi-a povestit tot drumul ce frumos a cântat drăguţul de el, faptul că fetiţa lor cântase în deschidere şi că de-abia aşteaptă următoarea apariţie a vedetei preferate. Mai lipsea ca din difuzoare să se audă tot Fuego şi aş fi coborât din maşină. În orice caz, dacă m-aş întâlni cu individul pe stradă şi m-ar întreba: "Ce faci astă seară, tu?", i-aş răspunde aşa: "Prefer să merg pe jos din Braşov până în Tohanu Nou, decât să vin la concertul tău".

2 comentarii:

  1. desi, de data aceasta, nu ai fost transant, decat la sfarsit-as fi preferat sa vad un bogdan mai transant-cred ca esti constient ca i-ai dat o alta dimensiune conceptului de foamea: daca, pana acum, i-am definit in aceasta speta de notiune pe cocalari si pitzipoance, se pare ca exista un segment de, haide sa le spunem oameni, desi gusturile, desi total tampite, nu se comenteaza, care intra categoric in aceasta speta a conceptului foamea...
    de altfel, spune-mi tu mie, cum poti sa te numesti fuego, in acelasi timp in care tu canti muzica populara romaneasca, nu spaniola

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Faza cu numele de scena este altfel. Fosta prietena l-a rugat sa inchida ochii apoi sa puna degetul pe cuvinte de 1 la 50 si sa se opreasca la unul din ele, dintr-un dictionar spaniol-roman iar el s-a oprit la Fuego.

    2. Gusturile nu se discuta, insa eu il cunosc personal de 8 ani de zile si chiar daca muuuuuulta lume nu-l inghite, nu ii poti nega talentul.

    maxic85-A cantat si muzica spaniola, chiar o melodie traditionala andaluza, impreuna cu Irina Loghin. Cauta Sevilla pe net :)

    RăspundețiȘtergere