joi, 30 august 2012

Telefoane inteligente, tablete şi torrent-e

Ne aflăm în anul de graţie 2012, în plină eră a tehnologiei şi a informaţiei. În ziua de azi e imprios să fii la curent cu tot ceea ce este nou, atât din punct de vedere tehnologic, cât şi informaţional.

În 1980, când m-am născut eu, nu exista Internet-ul în forma în care e azi. Acum lumea nu poate fi concepută fără această inovaţie. Tehnlologia a evoluat într-un ritm uluitor în ultimele trei decenii. Ceea ce a apărut acum doi ani ca noutate absolută, azi e deja demodat. Un exemplu în acest sens îl constituie telefoanele mobile. Telefoanele mobile de azi nu mai sunt doar simple mijloace de comunicare la distanţă, ele au devenit telefoane inteligente. Acestea nu mai au butoane, în schimb au un ecran cât mai mare şi fac aproape orice, în afară de cartofi prăjiţi. În 2007 Apple lansa modelul iPhone, un produs revoluţionar care urma să devină etalonul telefoanelor inteligente. De atunci, fiecare an a consemnat lansarea unui model nou, iar aceste produse au ajuns o ţintă pentru tot mai mulţi dintre noi. Chiar dacă nu ţi-l permiţi sau nu ai nevoie de el, important e să-ţi cumperi unul, dacă vrei să fii în rând cu lumea. Eu nu vreau.

Un alt gadget râvnit de sclavii tehnologiei este tableta. Aceasta a apărut de câţiva ani, tot sub marca mărului muşcat. Având forma unui ecran tactil, subţire şi uşor, tabletele vor înlocui laptop-urile în viitor, dar acest lucru nu mă impresionează foarte tare. Eu nu am nici laptop.

Despre torrent-e nu ştiu mare lucru, deoarece nu le-am folosit niciodată şi nu le voi folosi. Ştiu că sunt nişte fişiere care te ajută să "dai jos" de pe Internet filme, muzică, jocuri, fără să dai vreun ban pe ele. Această activitate mi se pare sinonimă cu furtul, aşa că nu mă interesează.

O altă tehnologie care mă lasă rece, e tehnologia 3D. Mi-e de ajuns că văd 3D cu ochiul liber, la cinema sau la televizor mă mulţumesc cu două dimensiuni.

Tehnologia va continua să avanseze şi în viitor într-un ritm ameţitor. În fiecare an vor apărea noi produse, unele mai utile, altele mai puţin, dar toate ne vor forţa să scoatem bani din buzunar, pentru a fi în pas cu tehnologia. Eu recunosc că am rămas cu un pas în urmă.

Un comentariu:

  1. Pot sa zic doar asta : Acesta este raspunsul celor de la TPB catre Apple "We recommend that you sodomize yourself with a
    retractable baton, let me recommend a specific model - the ASP 21". The
    previous lawyers tried to use a cheaper brand, but it broke during the
    action."
    O zi buna

    RăspundețiȘtergere